Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

.:| Gushcloud |:.

HOMESICK !


hahahahaha . assalamualaikum dan salam sejahtera . hari nie saya Azlinda Binti Aziz ingin mengentengahkan isu HOMESICK dalam laman sosial , BLOG , saya pada kali nie . ha ! da macam pembaca berita TV3 x ? xdak ? memang larh . sebab aku bukan pembaca berita . kalau aku pembaca berita mesti korang-korang dah nampak muka aku dekat TV3 tuh . ha ! oke-oke . HOMESICK . hurrrrmmmm ! apa tuh HOMESICK ?? korang semua penah alami x ? HAHAHAHAHAHAHA ! tipu ! mesti ada yang pernah kan HOMESICK . lynda translate kan yer . dari BI---->MALAY = rumah sakit .
yer ker . ha . yer la . hehehe .
mari kita baca status-status mereka yang homesick .
  • alone in empty room n laptop is my best friend.. nyesal xblik Penang minggu nih.. :(
  • adoi . x seronok la duduk sini . nak balik . makkk tolong .
  • bau air laut dah nie . x sabar nak balik kampung .
  • ayam itik kat kampung dah tipon suh balik jenguk diowang .
  • rindooonya kat mak :'(
  • rinduuu sambal jering mak .sambal petai mak :'(
ha . nie la status-status yang akan orang-orang HOMESICK updates kat status diowang



siannya


macam mana boleh jadi HOMESICK nie . ha !
  1. bila dapat further study kat tempat yang jaoh dari rumah . eleh ! kalau yang dapat dekat-dekat umah pown still homesick jugakkan ! sebab tuh ! bantal busuk tuh , selimut busuk tuh da kat umah . xpown sebab kat hostel xdak TB . balik umah leh tengok TB . kaaannn !
  2. bila duduk berjaohan dengan BOYFRIEND/GIRLFRIEND . rinduuu teramat !! heeee :) eleh ! tipu la bila korang kata nak balik kampung sebab rinduu dekat mak . kannn ! kalau yang betol single and available tuh boleh la dipercayai KOWT !
  3. bila duit dalam poket dah kering n berharap dapat balik kampung n duduk dengan mak . makan free ! sapa x nak .
  4. bila tengok kawan-kawan korang semua pakat-pakat balik kampung n korang x balik sebab nak kena siapkan kerja or assingment yang menimbun . xpown sebab poket kering . jadi la homesick ! ----->waaaaa ! diorang balik , aku pown nak balik !
  5. bila kolej bekukan cuti semester disebabkan hal-hal yang xboleh dielakkan . macam banjir . haaaa . homesick jugak tuh .
  6. pada yang further study , korang jadi homesick mungkin sebab korang xdak kawan-kawan nak ajak lepak atau x sekepala ! haish . aku penah alami jugak . orang yang selalu rasa macam nie adalah orang yang kurang ramah ! macam aku . pemalu yang amat ! AHAHAHAHAHA ! mampus kalau diowang si 6J1P baca . tapi aku memang pe MALU kan . haaaa ! tapi semua tuh sekejap dah . bila dah jumpa geng ! x ingat kampung halaman . sampai mak kena tipon tanya "bila nak balik , mak rinduu " . haaaa ! adakan .
ha . semua yang aku list kat atas tuh based on my own experience . xsama macam korang ? memang la . nie experience aku . hahaha ! bessshh ape da pengalaman HOMESICK . baru la bila dengar lagu raya , atau lagu sedey-sedey boleh la rasa feeling sikit . kannn ! hehehe
HOMESICK nie boleh masuk dalam penyakit-penyakit kritikal dan susah untuk dirawat . ha . apa akan terjadi kalau tak dirawat ?

  1. kalau korang student , semangat nak belajar pown x de sebab asyik ingat rumah ja . nanty apa yang diajar xakan masok punya . korang cubala fokus macam mana pown . kalau dah homesick teruk , xkan masuk punya larh ! HAHAHA !
  2. kalau yang dah keja pulak . sama larh ! keja x jalan . nanty x pasal-pasal . tuh ! si PEROT boroi tuh datang ngamuk-ngamuk . sapa si perot boroi tuh ? laa . BOSS larh ! sapa lagi . ahahaha .
  3. bila dah homesick teruk , akan jadi macam orang bercinta la . dalam otak nie asyik pikir umah ja .
  4. macam aku . dulu masa aku homesick terok . aku tipon mak aku nanges-nanges nak balik rumah ! HAHAHAHA . korang xtaw la macam na . sama x ?
rumah ! rumah ! rumah !

cara-cara nak ubati ? hurmmmm . bagi aku pikir . xtaw la cara nie berkesan atau x .
  • cubala , tipon mak , abah , GF , BF kowang , pujuk diowang datang jeguk korang . insyaallah ! berkesan .
  • cuba bawak-bawak kuar bergaul dengan kawan-kawan . g makan ker , g jenjalan ker , g LEPAKING ker , g mengHABISKAN wet dengan bershopping dengan kawan-kawan , ha ! xpown pegi tengok wayang ! compom ! korang xkan HOMESICK punya . kalau da pown berbulan sekali baru nak rasa .
  • kalau dah terok sangat-sangat . pinjam la duit kat kawan-kawan buat beli tiket balik kampung ! nanty bayar larh balik . jangan buat-buat lupa pulak bila dah x HOMESICK . innngggaaattt !



shopping




ha . oke la semua . nie je la entry untuk hari nie . penat dah perah idea tok bikin entry HOMESICK nie . suma based on my experince . for all friends yang HOMESICK tuh . jangan la stress sangat k . take it easy dear . mana da masalah yang dijadikan dekat muka bumi nie xdak jalan penyelesaiannye . nak dengan xnak jer . betul x ? !! heeee :)) okeh la . sekali lagi saya Azlinda binti Aziz menebalkan muka buat entry kali nie . hehehehe . kbai~~~





Tenkiu sudi baca . Komen dan Like kalau suka .

1 comment:

cik CerryChibi said...

ni salah sorg yg homesick skg.. huhuhu..