Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

.:| Gushcloud |:.

Nilai Hantaran Kahwin Mengikut Harga Purata Terkini
dan Status Pelajaran di Seluruh Semenanjung :-

UPSR, PMR/SRP : RM1,000- RM3,000
SPM : RM3,000- RM8,000
STPM/DIPLOMA : RM8,000- RM12,000
DEGREE : RM12,000- RM15 ,000
2ND DEGREE/MASTER : RM15,000-RM20 ,000
PHD : RM20,000- RM30, 000

***TETAPI YG DIPLOMA KE ATAS KALAU
XPANDAI "MASAK" AUTOMATIC AKAN DI
TOLAK 50% DRPD NILAI BIDAAN*** - blh dirunding......



gambar hiasan !



antara feedback yang diterima ----->>

  • Demand hantaran berpuluh ribu, tapi masak pon xreti.
  • kalau macam nie baik kawen dengan lembu ja . haish
  • kalau da diploma , degree , master , PHD tapi muka macam pecah umah tak berbaloi langsung dengan duit hantaran tuh .
  • kalau hantaran mahal macam tu , kami kaum adam jadi anak teruna tua larh , dan perempuan jadi anak dara tua larh . padan muka .
  • hantaran mahal-mahal . t cerai berai , rugi semua .
banyak lagi feedback yang aku baca dekat FACEBOOK , laman sosial nie . tak terCOPY semua . jangan marah for those yang status dia aku terCOPY sekali . weee ;)

1st sekali . for those yang baca status cam 2 . alarh . korang tak payah over-over , emotional , x suka n whatever stupid thing nak bengang-bengang pown ngan desas-desus tuh . bergantung pada kemampuan larh . kalau ko si GADIS degree . dan ko si TERUNA just SPM . simpan larh duit . at least ko yang SPM pown boleh jadi macam orang PHD . tak pown ko cari jer yang setaraf dengan ko .

2nd kepada mak ayah yang anak diorang fuuuhhh ! degree tuh ! master tuh ! PHD tuh ! xpayah larh nak demand letak harga mahal-mahal . bak kata makcik pakcik , nak jual anak ker ?? nanti kalau dah mahal sangat , tak pasal-pasal anak korang tak kahwin sampai tua . haaaa ! nak ker ??

3rd korang yang nak kawen grand-grand tuh . simpan larh duit . menabung dari sekarang . aku pown tak kawen ag . tapi bila hari-hari mak aku bebel pasal simpan duit nak kawen , so aku pown simpan larh . ada larh sikit . xde larh banyak sangat . aku pown nak jugak kawen grand-grand nie ! jadi . jom !! kita menabung dari sekarang . t duit tabung dah penuh kita g kedai mamak tukar !!! heeeee:)))

4rd huhuhuhuhuhuhu . betol ! zaman sekarang suma benda mahal . kalau x mampu , wat kenduri sekadar yang kita mampu pown dah cukup . so xde larh hantaran kena mahal-mahal . heeee :)

sudah sudah ! aku x nak bebel panjang leborr . kang orang menyampah ! (macam aku kesah kan) . aku pown belom kawen . blog yang aku create nie bukan tok sesape pown .just nak share dengan korang-korang kat luar tuh ! weeee ;) xde kaitan yang hidop atau yang dah mati ( yang terasa tuh amik dan renung-renungkan larh ) . selamat membaca dan selamat beramal . untuk diri sendiri jugak . peace yooo !

Tenkiu sudi baca . Komen dan Like kalau suka .

No comments: