Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

.:| Gushcloud |:.

memang dasar penagih dadah !!!



-In The Name Of ALLAH The Most Gracious and The Most Merciful-




kenapa harus penagih dadah selalu disalahkan apabila ada kecurian disekitar kawasan rumah anda . tahukan anda bukan semua penagih macam tuh .wahhhh ! ayat kalah nak buat artical nie . hehehehe . tapi percaya la ! dekat rumah aku selalu ada kecurian and orang kampung semua dengan semena mena tuduh si penagih dadah yang curi semua barang barang diorang yang hilang tu . marah ?? memang aku marah . kenapa ? sebab walaupown diorang penagih dadah does't means kita manusia biasa boleh tuduh mereka sewenang wenangnya tanpa asal usul periksa dulu . dekat rumah aku selalu ada kecurian tapi bukan penangih yang selalu mencuri ! tapi manusia yang sihat tubuh badan , cerdas akal fikiran taw . tapi aku sedih kenapa mereka si penagih selalu jadi mangsa . :(( buruk mereka , busuk mereka semua boleh nampak . kononnya ! tapi manusia yang sihat tu sebenarnya kaki curi . lagi hina dari si penangih dadah tu sendiri taw . grrrrrrrrrrrrrrr .



kalau si penagih nie dah berubah sekali pown manusia dekat sekeliling nie still nak anggap dia jahat . kenapa ? dia berubah ke arah kebaikan la korang . kenapa korang x support ! diorang perlukan support korang yang dekat luar sana tuh . hentikan la menghina diorang . ya ! diorang pernah melakukan kesalahan dulu , tapi kenapa kita manusia tak mampu nak bagi mereka peluang kedua ?? kenapa kita x support diorang ??

sedangkan nabi ampunkan umat .

kenapa kita manusia x nak ampunkan orang lain ???! bila diorang kembali menagih korang jugak akan cakap cakap " tuh yang dikatakan nak berubah , kalau dah penagih tu sampai mati jadi penagih" . ya ALLAH hina nya diorang dimata kita . sesekali cuba letakkan diri kita di tempat diorang . apa yang kita rasa ??? sakit , pedih , malu semuanya . mungkin dulu mereka salah memilih jalan hidup . tapi mereka dah berubah . bagi la diorang peluang yerrrr . insyaallah mereka akan berubah !


sapa yang akan kena tempias si penagih kalau bukan si keluarga . si isteri akan terima macam macam tomahan orang sekeliling . ' macam mana la hang boleh hidup dengan penagih nie , x rasa takut ker kena HIV ?" anak anak akan di pulau kan kawan kawan . " bapak kau penagih , bapak kau penagih , bapak kau penagih " . ibu dan bapak si penagih akan di kata x pandai jaga anak bagai . mungkin la . tapi kenapa mereka ?? apa dosa mereka yang x menagih ! bukan mereka yang menagih . tapi kenapa mereka turut dipersalahkan ??? siapa kita nak tentukan manusia lain berdosa atau tidak ?? dunia dunia . mungkin kita x merasa , tapi apabila kita berada ditempat mereka baru kita akan rasa . dan x mustahil masa tu tak akan terkeluar dari mulut kita

" tu la nak menagih lagi , padan muka , semua kena tempias " ,
" ala penagih nie kalau macam mana sekali pown diorang cuba , mana boleh berhenti , tipula kalau ada yang berhenti "


eehhh ! pandainya korang bercakap . korang pernah hisap dadah ker ?? hurrrmmmmm . ada weh yang berubah . maybe dengan NIAT nak berubah atau bila mereka masuk pusat serenti dan selepas bertahun akan keluar . tapi sayangnya , diorang lemah tanpa sokongan segelintir masyarakat yang selalu menghina mereka . akhirnya mereka pilih untuk kembali mengambil dadah !! pedihnya kan bila kita x dak support dari mana mana pihak .
bayangkan la kita couple/kahwin , then breakup/cerai , xdak sapa support , suma blame korang , kononnya x pandai jaga BF/laki . apa yang kita rasa agaknya yer ?? hurrrrmmmm . renungkan ........

kenapa ?? ada yang terasa dengan entry aku nie ? maaf yer korang . bukan NIAT nak bagi korang terasa atau apa , cuma nak betulkan sikit tanggapan korang . x semua macam yang korang sangka . xsalah beranggapan baik kan . kita xrugi apa pown . maaf sekali lagi kalau aku ada menyinggung perasaan korang . yang baik datang dari ALLAH , yang xbaik datang dari diri sendiri .
kalau kita belia benci dadah , support diorang yang nak berubah kearah kebaikan okeh .


p/s : aku create entry nie sebab nak betulkan sikit tanggapan buruk manusia pada orang yang bergelar penagih dadah nie . xda kaitan antara yang hidup atau yang dah meninggal dunia pown yerrrrr .

Tenkiu sudi baca . Komen dan Like kalau suka .

No comments: