Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

.:| Gushcloud |:.

Bas Masuk Gaung


ASSALAMUALAIKUM ...


Terima kasih , entry anda saya sudah baca . HEHEHE . ingat je hukum karma . saya manusia biasa yang tak boleh menghukum sesiapa . What u have done u will get back . ALLAH maha kaya . saya tak menyumpah atau menghukum sesiapa . tapi benda itu FACT . cukupala sekadar saya maafkan anda , melupakan mungkin tidak . okeh , HABIS . :)


okehh !! ...

Gambar yang Lynda letak dalam blog Lynda kali ni adalah berkaitan dengan kes kemalangan yang dah terjadi semalam 25 May 2012 dekat area balik pulau semalam . lebih specific , tempat tu adalah di Bukit Baru , Balik Pulau .

"Bagaimanapun, ketika tiba di satu selekoh di Jalan Bukit Balik Pulau bas berkenaan hilang kawalan dan merempuh tiang elektrik sebelum berpusing dan menjunam kedalam gaung sedalam 10 meter . Akibatnya , bas berkenaan tercabut bumbung dan ada antara penumpang tercampak ke jalan raya dana kawasan hutan . " - petikan Harian Metro , 26 Mei 2012 . m/s 19 .

Sebenarnya perkara ni amat mengejutkan jugak sebab bukit yang dorunk naik tu tinggi dan tak sesuai sebenarnya untuk bas sekolah atau bas persiaran lalu . kawan Lynda jugak ada cakap bas yang dorunk naik tu terbelah dua dan ada seorang yang meninggal . INALILLAH . di sebabkan kejadian yang mengerikan ini jadi , jalan untuk ke balik pulau Jem teruk . Selekoh tempat kejadian adalah selekoh maut . Ramai jugak warga balik pulau yang pernah terbabas disitu . Lynda jugak pernah nyaris terbabas dikawasan tu , nyaris jer laaa . tapi alhamdulillah .
ngeri sebenarnya bila dipikir bas terbalik disitu , kita doakan semoga mangsa kemalangan selamat .


Tenkiu sudi baca . Komen dan Like kalau suka .

1 comment:

remyhazza said...

semoga semuanya selamat.... nyeri jugak tgk keaadaan bas tu.....