Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

.:| Gushcloud |:.

makanan zaman kanak kanak


Assalamualaikum ...

thanks for visiting .
heeeee :)

makanan zaman kanak kanak .
penah ker jadi kanak kanak ?
hahahaha !
mestila kan . sebelum jadi remaja of course jadi kanak kanak dulu kan .

apa makanan masa zaman kanak kanak korang weh ?
jajan ? tu semua kanak kanak suka kan .


ha ! hari nie nak shared la sikit kan . makanan zaman kanak kanak aku .

nah !! tengok .


ha ! yang di atas tuh namanya sate ikan .
tempat aku penang panggil sate ikan .
ada jugak yang panggil sate kucing . hahahahahahaha !
hentam la nama apa pown . yang penting sedap .
kalau dulu 10 sen . sekarang dah 20 sen .
kalau dulu penjual dia nek basikal , sekarang dah nek moto .
maju maju !




yang kedua ICE CREAM malaysia !


kalau dulu aku buat sendiri ja . kalau nak beli jenuh la .
aku la berniaga ice cream nie .
jual kat sekolah tuh wehh ! hahahaha
macam macam perisa ada aku jual .
MILO , LAICI , OREN , ASAM BOI haaaa macam macam la !
aku jual murah ja dulu , 10 sen . tapi kaya ooo dulu 10 sen tuh .
tapi sekarang nie aku beli ja dari orang .
sebab dah malas nak buat . xdak masa . bussy bussy .


makanan yang ketiga

pernah dengar SAGON ??
oowwwhhh ! yang nie memang layan kalau makan .
kalau x salah aku kandungan dia kelapa goreng , gula dengan tepung kowt .
kalau x salah aku larh kan .
yang nie mahal sikit . orang jual dulu ikut saze plastik ice cream .
kalau gemok sikit 30 sen
kalau kurus sikit 20 sen .
makan sambil berjalan nak pegi sekolah . pergghhh ! layan .
tengok orang jual secara komersial wehh .



yang keempat . LAKSA dalam plastik .
alamak xdak pulak gambar laksa dalam plastik . nie pown boleh larh .
LAKSA !


ehh . laksa nie bukan makanan zaman kanak kanak .
laksa nie semua orang makan kan ??
memang . tapi cara makan dia tuh . menunjukkan zaman kanak kanak .
korang pernah makan laksa dalam plastik ??
haaaaaa .
laksa macam nie biasanya kuah dengan isi campur sekali . sebab nak dimakan sambil berjalan , sambil lepak dengan kawan kawan sebelum pegi main main .
hahahahaha .
"makcik laksa ikat tepi satu yer , letak straw . xnak sayur "
penah try x ?
hahahahaha ! wehh . nikmat kowt makan laksa macam nie .
mula mula sedut kuah dia sampai habis guna straw . shuuuuurrrppp !
pas tuh , gigit bahagian bawah plastik tuh tok makan isi dia .
boleh makan sambil berjalan okehh .
xpayah nak guna mangkuk dengan sudu dah .
yang nie lagi cepat .

eeeeee ! selekehnya !
selekeh ??
maklumla . aku nie budak kampung . memang selekeh zaman kanak kanak aku wehh .
tapi aku bangga jadi orang kampung . :)



so . tu la makan zaman kanak kanak aku . kalau ikut ikut banyak lagi .
tapi dah lupa la . keh keh keh keh .


ehh ! sebelum tuh . thanks for reading .
(^____________^)





Tenkiu sudi baca . Komen dan Like kalau suka .

2 comments:

smilenajah93 said...

wahhh ! dapnya sate ikan ..... lame x makan ~ rndu ~

LyNdA Aziz said...

ha . sedap kan . kuah dia yang best .
nanti kalau jumpa jangan lupa beli .