Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

.:| Gushcloud |:.

alang alang nak jadi talam jangan hanya 2 muka .

haisshhh ! korang nie memang talam dua muka la . haaa , alang alang nak jadi talam biar la bermuka muka .
tak payah nak jadi talam dua muka jer .
apa yang untungnya kalau jadi talam dua muka nie . pada korang yang talam dua muka tu apa yang korang dapat ekk ? cube cerita sikit . boleh jugak dijadikan ilmu tambahan .
mungkin korang dapat kepuasan sebab dapat melaga kan orang . dapat berlakon berbuat baik didepan orang . tapi ingat la . mungkin hari nie hari korang menjadi talam . esok lusa belum tentu hari korang sebaik hari tu . dan tak dijangka bila tiba hari korang , korang akan diperlakukan lebih keji dari tu .
zaman sekarang semua dibayar cash !
mana ada orang suka berkawan dengan orang yang talam bermuka muka nie . rasa macam nak jer pergi lempang muka orang yang bermuka muka tu biar leper macam talam .


TAPI !!!

mana ada manusia yang tak pernah jadi talam dua muka kan . betul ker tak de ? kalau ada yang berani mengaku dia tak pernah jadi talam maknanya korang adalah talam dua muka yang paling hebat sekali di muka bumi ALLAH nie . mungkin secara kasar korang sendiri tak pernah perasan yang korang pown pernah jadi talam tuh , tapi hakikatnya . kita manusia , mana mungkin sekali kita terlepas dari melakukan kesilapan . tapi kalau niat kita menjadi talam adalah untuk kebaikan , pada aku , tak ada yang salahnya . tapi mana ada manusia yang sanggup terima manusia yang talam kan . memang sudah jadi lumrah sebesar hama kejahatan lebih jelas kelihatan berbanding seribu kebaikan .







~jadi cermin cermin la diri sebelum terlambat .

Tenkiu sudi baca . Komen dan Like kalau suka .

No comments: